Monday, 31 October 2011

sembang pasal : uniknya buah petai



sampai beckham pun jaja petai kat padang
buah petai..aku tau ramai yang tak suka makan petai,termasuklah dengan aku,.
tapi ada juga yang tergila-gila dengan sambal petai..
apatah lagi petai bakar,,

petai ni unik,,bila mentah memang tak berbau apa-apa,,tapi bila dah makan,mulut korang,,,serrr..bau petai,,baru mulut belum lagi kentut,,

banyak khasiat petai ni,,,pasal tu orang makan petai turun temurun,,

Khasiatnya ialah apabila dimakan dapat merawat masalah hati (liver), busung, bengkak buah pinggang, kencing manis (diabetes). Juga dapat membunuh cacing dalam perut serta usus, lalu keluar bersama najis.

petai jugak baik untuk student,,,hehe tak caya?

"200 students at a Twickenham (Middlesex) school were helped through their exams this year by eating petai at breakfast, break, and lunch in a bid to boost their brain power. Research has shown that the potassium-packed fruit can assist learning by making pupils more alert."

tak payah makan heamopati,,kita makan petai je k..


No comments:

Post a Comment

Untuk Tempahan:

Nama Penuh:
Alamat Email:
No.Tel:
Alamat Tempat Tinggal:
Nama Produk:
This online form was provided by Freedback.

Nyawaku Selamanya

 photo 543114_554968394525981_463784258_n.jpg
Copyright© All Rights Reserved Danie Danielle Belog